Select your language

   |   +370 633 42242

norima EU uzdrausti pusiauautomatinius ginklus civ

More
20 Feb 2018 21:45 #30524 by pauliusm
Paskutiniai siulomi pakeitimai:
www.ligsa.lt/download/teise/2018_02_19_v...rojekto_derinimo.pdf
www.ligsa.lt/download/teise/2018_02_19_l...i_teikimo_seimui.pdf
www.ligsa.lt/download/teise/2018_02_19_l...tatymo_projektas.pdf
www.ligsa.lt/download/teise/2018_02_13_p..._derinimo_pazyma.pdf
www.ligsa.lt/download/teise/2018_02_13_d...itikties_lentele.pdf
www.ligsa.lt/download/teise/2018_02_13_a...eitimo_projektui.pdf
(kadangi originalu prisegti neleidzia)

Kolkas dar vykdoma pilna pakeitimu analize, bet jau dabar matosi, jog padetis tikrai rimta, viskas stumiama skubos tvarka, esminiai dalykai, kaip sudelioti aiskinamajame raste:

1. Priskirti pusiau automatinius ginklus (buvusius automatinius, perdirbtus į pusiau
automatinius, pusiau automatinius trumpuosius ginklus, jeigu jie gali be pakartotinio užtaisymo
išauti daugiau kaip 21 šovinį, pusiau automatinius ilguosius ginklus, jeigu jie gali be pakartotinio
užtaisymo išauti daugiau kaip 11 šovinių, pusiau automatinius į petį atremiamus ilguosius ginklus,
jeigu jų ilgį galima sumažinti iki mažiau kaip 60 cm) prie A kategorijos, taip uždraudžiant jų
civilinę apyvartą. Nustatyti, kad tokiais ginklais gali prekiauti tik Ginklų fondas prie Vidaus reikalų
ministerijos. Nustatyti išimtis, pagal kurias tokius ginklus galėtų įsigyti asmenys, kuriems suteikta
teisė turėti A kategorijos ginklus (sporto organizacijų nariai, Šaulių sąjungos nariai, kinostudijos,
teatrai, istorinių įvykių atkūrimo dalyviai, mokymo įstaigos ir kt.). Nustatyti pereinamąjį laikotarpį
(2 mėnesiai), per kurį prekiautojai tokius ginklus perduotų realizuoti Ginklų fondui prie Vidaus
reikalų ministerijos.
2. A kategorijos ginklus, kurie buvo perdirbti į imitacinius ar signalinius, dujinius ginklus,
priskirti prie A kategorijos, taip uždraudžiant jų civilinę apyvartą.
3. B kategorijos ginklus, kurie buvo perdirbti į imitacinius ar signalinius, dujinius ginklus,
priskirti prie B kategorijos.
4. Signalinius ir visiškai netinkamus naudoti ginklus priskirti prie C kategorijos. Nustatyti,
kad šiuos ginklus gali įsigyti ir turėti asmenys, sulaukę 21 metų ir gavę policijos leidimą. Nustatyti
pereinamąjį laikotarpį (iki 2021 m. rugsėjo 14 d.), per kurį asmenys, turintys neregistruotų
signalinių ar visiškai netinkamų naudoti ginklų, galėtų kreiptis į policijos įstaigas dėl ginklų
užregistravimo ir neterminuoto leidimo laikyti (nešiotis) ginklą išdavimo.
5. Uždrausti didelės talpos dėtuvių (daugiau kaip 10 šovinių ilgiesiems ginklams arba daugiau
kaip 20 šovinių trumpiesiems ginklams) civilinę apyvartą. Nustatyti, kad šiomis dėtuvėmis gali
prekiauti tik Ginklų fondas prie Vidaus reikalų ministerijos. Nustatyti išimtis, pagal kurias didelės
talpos dėtuves galėtų įsigyti asmenys, kuriems suteikta teisė turėti A kategorijos ginklus. Nustatyti
pereinamąjį laikotarpį (2 mėnesiai), per kurį prekiautojai turimas didelės talpos dėtuves perduotų
realizuoti Ginklų fondui prie Vidaus reikalų ministerijos.
6. Perkelti visus pusiau automatinius ir pertaisomuosius ilguosius šaunamuosius ginklus,
ilguosius vienašūvius graižtvinius ir lygiavamzdžius šaunamuosius ginklus ir vienašūvius
trumpuosius ginklus į B kategoriją, taip susisteminant apyvartos kontrolės reikalavimus šiems
ginklams. Numatoma, kad visiems ginklams, kurie pakliūna į B kategoriją, bus reikalingas policijos
įstaigos leidimas laikyti (nešiotis) ginklus, išduodamas 5 metų laikotarpiui. C kategorijos ginklams
reikalingas policijos įstaigos neterminuotas leidimas laikyti (nešiotis) ginklus.
7. Nustatyti pareigą ginklų gamintojams žymėti pagamintus ginklus ir šaudmenis pagal
Direktyvos nuostatas, taip pat nustatyti pareigą ginklų prekiautojams žymėti specialiojo statuso
subjektų į civilinę apyvartą perduotus ginklus.
8. Padidinti civilinę ginklų apyvartą vykdančių subjektų, kuriems bus leidžiama išimties
tvarka įsigyti ir turėti A kategorijos ginklus, skaičių. Numatoma leisti įsigyti ir turėti ginklus šiems
subjektams – Lietuvos bankui, A kategorijos ginklų ir šaudmenų gamintojams, valstybinėms
kriminalistinės ekspertizės įstaigoms, nacionaliniams, respublikiniams ir savivaldybių muziejams,
ginklų mokslinio tyrimo įstaigoms, Šaulių sąjungos nariams, sportininkams, mokymo įstaigoms,
istorinių įvykių atkūrimo, paradų, sporto renginių, fotografijų sesijų organizatoriams.
9. Sugriežtinti ginklų, kurie įsigyjami nuotolinėmis priemonėmis, prekybos kontrolę,
nustatant, kad asmens, įsigijusio ginklą, įsigijusio ginklą per nuotolį, tapatybė ir leidimas įsigyti
ginklus, leidimas laikyti (nešiotis) ginklus turi būti patikrinti prieš ginklų pristatymą arba pristatymo
metu. Tokį patikrinimą turi teisę atlikti tik prekiautojas arba ginklų prekybos tarpininkas (ne siuntų
ar pašto tarnyba).
10. Nustatyti, kad policijos įstaigos duomenis apie išduotus leidimus gabenti ginklus ir
šaudmenis, taip pat apie išankstinius sutikimus įvežti į Lietuvos Respubliką ginklus kitoms Europos
Sąjungos valstybėms narėms perduoda elektroniniu būdu per Europos Komisijos informacinę
sistemą.

12. Numatyti galimybę pratęsti asmens prašymo dėl leidimo laikyti ar leidimo nešiotis ginklus
išdavimo terminą ne ilgesniam nei 6 mėnesių laikotarpiui tais atvejais, kai reikia kvalifikuoti
asmens teistumą už užsienio valstybėse padarytas nusikalstamas veikas.
13. Siekiant, kad visais atvejais, kai teismo kaltais pripažinti asmenys, kurie buvo atleisti nuo
baudžiamosios atsakomybės Baudžiamajame kodekse nustatytais pagrindais, negalėtų įsigyti ir
turėti ginklų, siūloma papildyti 18 straipsnio 2 dalį kriterijumi, kad asmenys, kurie buvo atleisti nuo
baudžiamosios atsakomybės dėl nusikaltimo mažareikšmiškumo, yra nelaikomi atitinkantys
nepriekaištingą reputaciją, taip nustatant, kad jiems policijos įstaigos neišduos leidimų įsigyti
ginklus, leidimų laikyti ar nešiotis ginklus.
14. Siūloma švelninti reikalavimus nepriekaištingai reputacijai, keičiant Įstatymo projektu
keičiamo Ginklų ir šaudmenų kontrolės įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 8 punktą, ir nustatyti, kad
asmuo, įtariamas arba kaltinamas padaręs neatsargią nusikalstamą veiką, vis dar būtų laikomas
nepriekaištingos reputacijos. Šis pasiūlymas grindžiamas tuo, kad neatsargia nusikalstama veika
įtariamas arba kaltinamas ją padaręs asmuo nėra toks pavojingas visuomenei, kaip asmuo, kuris
įtariamas arba kaltinamas padaręs tyčinę nusikalstamą veiką. Neatsargios nusikalstamos veikos
dažniausiai padaromos dėl nepalankiai susiklosčiusių aplinkybių, o ne dėl asmens psichinio
santykio su aplinka. Todėl draudimas asmeniui įsigyti ar turėti ginklą yra neproporcingai griežta
priemonė. Taip pat pažymėtina, kad ikiteisminiai tyrimai dėl neatsargių nusikalstamų veikų neretai
užtrunka gana ilgą laikotarpį. Užbaigus ikiteisminį tyrimą dėl neatsargių veikų, kai įtarimai
pasitvirtina ir priimamas apkaltinamasis nuosprendis asmens atžvilgiu, toks asmuo dažniausiai
pradeda tenkinti nepriekaištingos reputacijos kriterijų atlikęs bausmę (pavyzdžiui, kai sumoka
baudą), nes teistumas pagal Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 97 straipsnio 3 dalies 2
punktą atsiranda tik bausmės atlikimo laikotarpiu. Todėl dažnai nutinka kuriozinių situacijų, kad,
kol vyksta ikiteisminis tyrimas, asmuo negali turėti ginklų, o po apkaltinamojo nuosprendžio
priėmimo asmens atžvilgiu jis turi teisę įsigyti ir turėti ginklus. Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad
Ginklų ir šaudmenų kontrolės įstatymo 41 straipsnio 1 dalies 5 punkte nustatyta, jog ginklai, ginklų
priedėliai, šaudmenys, jų dalys paimami, kai asmuo įstatymų nustatyta tvarka įtariamas ar
kaltinamas padaręs tyčinę nusikalstamą veiką ar jam paskirta kardomoji priemonė – suėmimas.
Todėl siekiant Ginklų ir šaudmenų kontrolės įstatymo normų vientisumo ir teisinio reguliavimo
aiškumo tikslinga Ginklų ir šaudmenų kontrolės įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 8 punkte nustatyti,
kad nepriekaištingos reputacijos asmeniu nelaikomas asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka
įtariamas arba kaltinamas padaręs tyčinę nusikalstamą veiką.
15. Siekiant, kad subjektams, kurių veikla kelia pavojų valstybės saugumui, licencija verstis
veikla, susijusia su ginklų ir šaudmenų apyvarta, nebūtų išduodama, o išduota būtų panaikinama,
Įstatymo projekte siūloma nustatyti, kad licencija verstis veikla, susijusia su ginklų ir šaudmenų
apyvarta, neišduodama, jeigu asmenų veikla gali kelti ar kelia pavojų valstybės saugumui. Išvadą
dėl valstybės saugumui keliamo pavojaus teiktų Valstybės saugumo departamentas.
16. Atsižvelgiant į tai, kad licencijos verstis veikla, susijusia su ginklų ir šaudmenų apyvarta,
turėtojo veiksmai, kuriais licencijos turėtojas ginklus, ginklų priedėlius, šaudmenis, jų dalis įgyja,
parduoda ar kitaip perduoda neteisėtai, turėtų būti vertinami kaip esminis licencijuojamos veiklos
pažeidimas, Įstatymo projekte siūloma nustatyti, kad licencija verstis veikla, susijusia su ginklų ir
šaudmenų apyvarta, panaikinama, jeigu licencijos turėtojas ginklus, ginklų priedėlius, šaudmenis, jų
dalis įgyja, parduoda ar kitaip perduoda neteisėtai.
17. Siekiant esminius ūkio subjektų veiklos ribojimus nustatyti Įstatymo projekte, siūloma
apibrėžti ginklų eksporto, importo, tranzito, vežimo, ginklų partijos, leidimo eksportuoti ginklus,
leidimo importuoti ginklus, leidimo vežti ginklus tranzitu, leidimo įvežti (išvežti) pavienius ginklus,
išankstinio sutikimo dėl ginklų vežimo sąvokas ir nustatyti tarpininkų registravimo pagrindus, taip
pat leidimo importuoti, eksportuoti, gabenti tranzitu, įvežti (išvežti), vežti ginklus, išankstinio
sutikimo dėl ginklų vežimo, sutikimų tarpininkauti neišdavimo bei galiojimo panaikinimo
pagrindus.
18. Ginklų ir šaudmenų kontrolės įstatymo 20 straipsnyje yra nustatyta, kad įmonės, kuri
verčiasi licencijuojama veikla, kontroliuojančiuoju asmeniu negali būti asmuo, kuriam taikomos
Ginklų ir šaudmenų kontrolės įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 3, 4, 11, 12 punktų ir 18 straipsnio 2
dalies nuostatos, tačiau nėra nustatyta pareiga licencijos turėtojui informuoti licenciją išdavusią
įstaigą apie licencijos turėtojo kontroliuojančiųjų asmenų pasikeitimus, todėl licenciją išdavusi
įstaiga negali laiku patikrinti, ar licencijos turėtoją kontroliuojantieji asmenys atitinka Ginklų ir
šaudmenų kontrolės įstatymo reikalavimus. Atsižvelgiant į tai, siūloma Įstatymo projekte nustatyti
pareigą licencijos turėtojui informuoti licenciją išdavusią įstaigą apie licencijos turėtojo
kontroliuojančiųjų asmenų pasikeitimus.
19. Atsižvelgiant į Direktyvos nuostatas, nustatyti pareigą Ekspertų komisijai įvertinti
dujinius ginklus, kad būtų nustatyta, ar tokius ginklus įmanoma perdaryti į kovinius ginklus, taip pat
pareigą licencijos turėtojui atsisakyti sudaryti ginklo pirkimo sandorį, kurį jis laiko įtartinu, ir apie
bandymą sudaryti tokį sandorį informuoti policiją.
20. Atsižvelgiant į Direktyvos nuostatas, Įstatymo projekte reglamentuoti ginklų, ginklų
priedėlių, šaudmenų, jų dalių mainus, nustatant šiai veiklai tokius pat apyvartos kontrolės
reikalavimus kaip ir ginklų, ginklų priedėlių, šaudmenų, jų dalių prekybai.
21. Atsižvelgiant į Direktyvos nuostatas, Įstatymo projekte nustatyti ginklų prekybos
tarpininko sąvoką.
22. Siekiant, kad asmenys, kurie ginklų turi neteisėtai, neturėtų galimybės jų taisyti ginklų
taisymo įmonėse, kurios teisėtai verčiasi ginklų taisymo (perdirbimo) veikla, siūloma nustatyti
pareigą asmenims, kurie verčiasi ginklų taisymo, ginklų ir šaudmenų perdirbimo veikla prieš
priimant ginklą iš asmens taisyti patikrinti asmens, kuris kreipėsi dėl ginklo taisymo, ginklo
turėjimo teisėtumą ir nustačius, kad ginklas laikomas neteisėtai, apie tai nedelsiant informuoti
policiją.
23. Ginklų ir šaudmenų kontrolės įstatymo 17 straipsnyje yra nustatyta, kad ginklų negali
turėti asmuo, gyvenantis kartu su vyresniais nei 14 metų asmenimis, kurie neatitinka Ginklų ir
šaudmenų kontrolės įstatymų reikalavimų, ar nenurodęs gyvenamosios vietos, ar neturintis sąlygų
laikyti ginklą, tačiau nėra nustatyta pareiga ginklo savininkui ar naudotojui informuoti policijos
įstaigą apie naujus vyresnius nei 14 metų asmenis, kurie gyvena kartu, taip pat nėra pareigos
informuoti policijos įstaigą apie pasikeitusią ginklo naudotojo gyvenamąją vietą ar pasikeitusią
ginklo laikymo vietą, todėl policijos įstaiga negali laiku patikrinti, ar ginklo savininkas ar
naudotojas atitinka Ginklų ir šaudmenų kontrolės įstatymo 17 straipsnio reikalavimus. Atsižvelgiant
į tai, siūloma Įstatymo projekte nustatyti pareigą ginklo savininkui ir naudotojui informuoti
policijos įstaigą apie naujus vyresnius nei 14 metų asmenis, kurie gyvena kartu, taip pat apie
pasikeitusią gyvenamąją vietą ar pasikeitusią ginklų laikymo vietą.
24. Atsižvelgiant į Direktyvos nuostatas, siūloma nustatyti galimybę asmenims, kurie vyksta
su ginklais į Europos Sąjungos valstybes atkurti istorinių įvykių, išduoti Europos šaunamojo ginklo
leidimus.
25. Siekiant kontroliuoti ginklo priedėlių importą (įvežimą), eksportą (išvežimą), vežimą
tranzitu, siūloma nustatyti, kad asmenims, kurie pageidauja importuoti (išvežti), eksportuoti (įvežti),
vežti tranzitu ginklų priedėlius, yra privaloma gauti policijos įstaigos atitinkamą leidimą.
Pažymėtina, kad ginklo priedėlių prekyba šalies viduje yra kontroliuojama. Jais prekiauti gali tik
ginklų parduotuvės, kurios turi licenciją verstis ginklų, ginklų priedėlių, šaudmenų, jų dalių prekyba.
Ginklų prekiautojai turi pareigą registruoti visus pirkėjus, kurie įsigyja ginklų priedėlių.
26. Pagal Ginklų ir šaudmenų kontrolės įstatymo 13 straipsnio nuostatas ginklus medžioklei,
sportui, savigynai, kolekcijoms sudaryti gali įsigyti ir turėti Lietuvos Respublikos nuolatiniai
gyventojai, gavę leidimą, tačiau leidimo panaikinimas dėl asmens prarasto nuolatinio Lietuvos
Respublikos gyventojo statuso nenumatytas. Atsižvelgiant į tai, siūloma Įstatymo projekte nustatyti,
kad leidimas laikyti ar nešiotis ginklus panaikinamas asmeniui praradus nuolatinio Lietuvos
Respublikos gyventojo statusą.
27. Atsižvelgiant į Direktyvos nuostatas, Įstatymo projekte siūloma nustatyti, kad leidimas
laikyti ar nešiotis ginklus panaikinamas, jei asmuo neteisėtai įgyja, laiko ar nešioja didelės talpos
dėtuvę (daugiau kaip 10 šovinių trumpajam ginklui ir daugiau kaip 20 šovinių ilgajam ginklui).
28. Pagal Ginklų ir šaudmenų kontrolės įstatymo 16 straipsnio nuostatas ginklo savininkas
gali perleisti ginklus nuolat naudoti tik šeimos nariui, gyvenančiam kartu ir gavusiam leidimą
laikyti ar nešiotis ginklus, tačiau naudotojo leidimo panaikinimas, kai jis pradeda gyventi skyriumi
nuo ginklo savininko, nenumatytas. Atsižvelgiant į tai, siūloma Įstatymo projekte nustatyti, kad
naudotojo leidimas laikyti ar nešiotis ginklo savininko ginklus panaikinamas, kai jis pradeda
gyventi skyriumi nuo šeimos nario, perleidusio nuolat naudotis jam priklausantį ginklą.
29. Atsižvelgiant į tai, kad asmeniui, kuris buvo gavęs leidimą nešiotis ginklus profesinei
veiklai, ginklas jam nutraukus profesinę veiklą yra nereikalingas, Įstatymo projekte siūloma
nustatyti, kad leidimas laikyti ar nešiotis ginklus profesinei veiklai panaikinamas, kai fizinis asmuo
ar juridinio asmens darbuotojas nutraukia profesinę veiklą.
30. Atsižvelgiant į Šaulių sąjungos narių poreikį nepaprastosios ar karo padėties metu turėti
ginklų, Įstatymo projekte siūloma nustatyti išimtį, pagal kurią nepaprastosios ar karo padėties atveju
ginklai, ginklų priedėliai, šaudmenys, jų dalys nebūtų paimami iš Šaulių sąjungos narių.
The following user(s) said Thank You: Aurisb

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
07 Nov 2017 08:15 - 09 Nov 2017 11:13 #29689 by Egis
Apie išlygas 9 ir 14 punkte iš pateikto projekto e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAP/1...87-aaf5-03e8eaa886d8 :

3 straipsnis. A kategorijos ginklai, ginklų priedėliai ir šaudmenys
A kategorijai priskiriami:

Aktualūs niuansai, kas persikelia į A kategoriją:

6) automatiniai šaunamieji ginklai, kurie buvo perdirbti į pusiau automatinius šaunamuosius ginklus;
7) centrinio įskėlimo šoviniais šaudantys pusiau automatiniai trumpieji šaunamieji ginklai, iš kurių be pakartotinio užtaisymo galima iššauti daugiau kaip 21 šovinį, jei dėtuvė, į kurią telpa daugiau kaip 20 šovinių, yra to šaunamojo ginklo dalis arba į jį yra įdėta nuimama dėtuvė, į kurią telpa daugiau kaip 20 šovinių;
8) centrinio įskėlimo šoviniais šaudantys pusiau automatiniai ilgieji šaunamieji ginklai, iš kurių be pakartotinio užtaisymo galima iššauti daugiau kaip 11 šovinių, jei dėtuvė, į kurią telpa daugiau kaip 10 šovinių, yra to šaunamojo ginklo dalis arba į jį yra įdėta nuimama dėtuvė, į kurią telpa daugiau kaip 10 šovinių;
9) pusiau automatiniai ilgieji šaunamieji ginklai, sukonstruoti šaudyti pridėjus prie peties, kurių ilgį galima sumažinti iki mažiau kaip 60 cm neprarandant jų funkcijų naudojant sulankstomą ar teleskopinę buožę, kurią galima pašalinti nenaudojant įrankių;

4 straipsnis. B kategorijos ginklai
B kategorijai priskiriami:
1) pertaisomi trumpieji šaunamieji ginklai;
2) vienašūviai trumpieji šaunamieji ginklai;
3) pusiau automatiniai trumpieji šaunamieji ginklai, išskyrus šio įstatymo 3 straipsnio 7 punkte išvardytus ginklus;
4) pertaisomi ilgieji šaunamieji ginklai;
5) ilgieji vienašūviai graižtviniai ir lygiavamzdžiai šaunamieji ginklai;
6) pusiau automatiniai ilgieji šaunamieji ginklai, išskyrus šio įstatymo 3 straipsnio 8 ir 9 punktuose nurodytus ginklus;
7) bet kokie B kategorijos šaunamieji ginklai, kurie buvo perdirbti į signalinius (dujinius) ar imitacinius ginklus;
8) templiniai ginklai, kurių visa įtempimo jėga yra nuo 200 N iki 1 200 N.

7 str. 3 d.

Civilinėje apyvartoje draudžiami:
1) A kategorijos ginklai, ginklų priedėliai ir šaudmenys, skirti tik A kategorijos ginklams, taip pat šio įstatymo 3 straipsnio 7 punkte nurodytų ginklų dėtuvės, į kurias telpa daugiau kaip 20 šovinių, ir šio įstatymo 3 straipsnio 8 punkte nurodytų ginklų dėtuvės, į kurias telpa daugiau kaip 10 šovinių, išskyrus atvejus, kai juos naudoja Lietuvos bankas, Lietuvos Respublikoje įregistruoti juridiniai asmenys, gaminantys A kategorijos ginklus, ginklų priedėlius, šaudmenis A kategorijos ginklams, jų dalis, Europos fiziniai ar juridiniai asmenys, kurie verčiasi ginklų taisymu, ginklų ir šaudmenų perdirbimu, valstybinės kriminalistinės ekspertizės įstaigos, nacionaliniai, respublikiniai, savivaldybių muziejai, A kategorijos ginklus, jų priedėlius, šaudmenis, jų dalis tiriančios ir konstruojančios mokslinio tyrimo įstaigos, kiti asmenys, kuriems tokia teisė suteikta pagal šį įstatymą;

9 straipsnis.

Šaulio tarnybai A kategorijos ginklus, išvardytus šio įstatymo 3 straipsnio 6–9 punktuose, B ir C kategorijų ginklus, jų šaudmenis gali įsigyti ir turėti ne jaunesni kaip 18 metų šauliai, išlaikę egzaminą ir gavę leidimą. Kario savanorio ar kito aktyviojo rezervo kario tarnybai A kategorijos ginklus, išvardytus šio įstatymo 3 straipsnio 6–9 punktuose, B ir C kategorijų ginklus, jų šaudmenis gali įsigyti ir turėti kariai savanoriai ar kiti aktyviojo rezervo kariai, išlaikę egzaminą ir gavę leidimą

14 straipsnis (aktualus LPŠSF nariams):

Sportui A kategorijos ginklus, išvardytus šio įstatymo 3 straipsnio 6–8 punktuose, gali įsigyti ir turėti ne jaunesni kaip 19 metų Lietuvos Respublikos nuolatiniai gyventojai – šaudymo sporto organizacijų nariai, kurie ne mažiau kaip 12 mėnesių reguliariai užsiėmė sportiniu šaudymu bei aktyviai treniravosi rengdamiesi šaudymo varžyboms ar dalyvavo šaudymo varžybose, kurias yra pripažinusi Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pripažinta sporto organizacija arba Tarptautinė praktinio šaudymo sporto konfederacija, kai ginklas atitinka specifikacijas, būtinas šaudymo rungčiai, kurią yra pripažinusi Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pripažinta sporto organizacija ar Tarptautinė praktinio šaudymo sporto konfederacija, gavę leidimą.

24 straipsnis. Ginklų, ginklų priedėlių, šaudmenų, jų dalių prekyba.
1. Lietuvos Respublikoje šio įstatymo 4 straipsnio 1, 2, 3 punktuose nurodytais ginklais, jų dalimis, A kategorijos ginklais, ginklų priedėliais, šaudmenimis, jų dalimis, taip pat šio įstatymo 3 straipsnio 7 punkte nurodytų ginklų dėtuvėmis, į kurias telpa daugiau kaip 20 šovinių, ir šio įstatymo 3 straipsnio 8 punkte nurodytų ginklų dėtuvėmis, į kurias telpa daugiau kaip 10 šovinių, turi teisę prekiauti tik Ginklų fondas.

40 straipsnis. Leidimų nešiotis ir leidimų laikyti ginklus galiojimo panaikinimas
1 d. 12 p.
jeigu nustatoma, kad asmuo neteisėtai įgyja, laiko ar nešioja didelės talpos (daugiau kaip 20 šovinių, jeigu dėtuvė skirta trumpajam šaunamajam ginklui, arba daugiau kaip 10 šovinių, jeigu dėtuvė skirta ilgajam šaunamajam ginklui) dėtuvę.



P.S. pagal įstatymo projekto gale pateiktą įsigaliojimo ir įgyvendimo aprašą - matau tik dar didesnį LGF monopolijos sustiprinimą. Nes iš esmės prekyba kaip vyko taip ir vyks, tik jau per LGF rankas. Afigenas direktyvos pritaikymas dėtuvių platinimui :D, idant jei ilgasis ginklas bus parduodamas su dėtuve iki 10 š., realizacijos tvarka neturėtų kisti.
Last edit: 09 Nov 2017 11:13 by Egis.
The following user(s) said Thank You: Vokvisen

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
06 Nov 2017 23:36 - 06 Nov 2017 23:40 #29688 by Rimondas
Mes čia diskutuojame, o "vežimas" važiuoja. Mūsų biurokratai skuba, nors Čekija jau apskundė direktyvą Europos teisingumo teismui. Taipogi pateikta peticija Europos parlamentui ir Tarybai panaikinti minėtą direktyvą. Be visų mums arčiausiu argumentų, ten dėstomi ir formalūs teisės dalykai, kuriuos skubėdami eurobiurokratai pražioplino. Net teisiniu požiūriu įdomu, nes ETT jau yra panaikinęs keltą direktyvų, priimtų Sutarties dėl EU veikimo 114str. pagrindu. Preliminariai Lenkija, Liuksenburgas, Suomija prisideda (palaiko) prie skundų. Estijos pozicija nežinoma, tačiau pagal neoficialius duomenis taipogi palaikys minėtus skundus. Kiekviena šalis narė turi labai paprastą galimybę, stabdyti direktyvos įgyvendinimą kol nebus Europos teisingumo teismo sprendimo. Procedūra labai nesudėtinga. Tačiau
2017 m. lapkričio 2 d. Lietuvos Respublikos VRM ir Policijos departamentas prie LR VRM pateikė Lietuvos Vyriausybei svarstyti ir derinti "LR Ginklų ir šaudmenų kontrolės įstatymo" pakeitimų pagal 2017 m. gegužės mėn. 17 d. ES Direktyvą projektą (projekto autoriai žinomi).
Prie projekto pridėtame aiškinamajame rašte yra užsiminta apie galimas išimtis sportininkams"........ Nustatyti, kad tokiais ginklais gali prekiauti tik Ginklų fondas prie Vidaus reikalų ministerijos. Nustatyti išimtis, pagal kurias tokius ginklus galėtų įsigyti asmenys, kuriems suteikta teisė turėti A kategorijos ginklus (sporto organizacijų nariai, Šaulių sąjungos nariai, kinostudijos, teatrai, istorinių įvykių atkūrimo dalyviai, kariai savanoriai, mokymo įstaigos ir kt.). Nustatyti pereinamąjį laikotarpį (2 mėnesiai), per kurį prekiautojai tokius ginklus perduotų realizuoti Ginklų fondui prie Vidaus reikalų ministerijos.....", tačiau kol kas tokių išlygų net nesimato. Projektą su priedais tik pradėjau studijuoti, gal ko nepamačiau. Kol kas formaliai skaitant tekstą galima teigti, jog didesnė dalis pistoletų ir pusiau automatinių karabinų pereitų į A kategoriją su visomis teisinėmis pasekmėmis. Užtat aiškinamajame rašte yra tiesiog ciniškų teiginių, pvz.:
7. Kaip įstatymo projekto įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai
Įstatymo projekto priėmimas verslo sąlygoms ir jo plėtrai įtakos neturės.
13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados
Įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.
O iš kur jie atsiras, jei projektas rengtas paslapčiomis. Ir tai ne viskas.
Projekto derinimo Vyriausybėje su kitomis ministerijomis, o taip pat su 3 (trimis) visuomeninėmis organizacijomis: Lietuvos Šalių sąjunga, Ginklų pirklių asociacija ir Lietuvos praktinio šaudymo sporto federacija terminas, nustatytas iki šių, t.y. 2017 m. lapkričio 27 d.
Last edit: 06 Nov 2017 23:40 by Rimondas.
The following user(s) said Thank You: Vokvisen

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
06 Nov 2017 20:46 - 06 Nov 2017 20:53 #29686 by zydriusj
www.15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/es...WgBzWjXKVMc.facebook

Keistas straipsnis. Iš pradžių mini, kad pusautomačius ilgavamzdžius priskirs A kategorijai, po to, kad juos galės turėti šauliai, galiausiai nuramina, kad sportininkai ir medžiotojai ir toliau galės jais naudotis... Nei du, nei trys... :)
Last edit: 06 Nov 2017 20:53 by zydriusj.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
27 Sep 2017 16:37 #29489 by mygun2big4u
Čia vadinasi pasitariau, supratau kaip man reikia ir surašiau savo nuomonę. O jūs kaip norit, ...
Šnekos, apie tai, kad metus šaudyti be ginklo, net nebuvo.
Na bet už tai gal bent rengėjas gerai nusimano gėlių auginimo srityje ?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
27 Sep 2017 16:28 - 28 Sep 2017 11:34 #29488 by šmėkla
Pakopijuota iš thunder armory (e-tar dokumentas www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/5151b000...11e7a3c4a5eb10f04386 ):

LIETUVOS POLICIJOS GENERALINIS KOMISARAS

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS POLICIJOS GENERALINIO KOMISARO 2011 M. VASARIO 28 D. ĮSAKYMO NR. 5-V-166 „DĖL JURIDINIŲ ASMENŲ GINKLŲ IR ŠAUDMENŲ CIVILINĖS APYVARTOS IR JOS KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

2017 m. rugpjūčio 30 d. Nr. 5-V-735
Vilnius

Pakeičiu Juridinių asmenų ginklų ir šaudmenų civilinės apyvartos ir jos kontrolės taisyklių, patvirtintų Lietuvos policijos generalinio komisaro 2011 m. vasario 28 d. įsakymu Nr. 5-V-166 „Dėl Juridinių asmenų ginklų ir šaudmenų civilinės apyvartos ir jos kontrolės taisyklių patvirtinimo“, 60 punktą ir jį išdėstau taip:

„60. Ginklų fondas arba fizinis ar juridinis asmuo, besiverčiantis ginklų importu, eksportu, pardavimu, ginklų, šaudmenų, jų dalių, ginklų priedėlių prekybos tarpininko veikla:

60.1. prieš parduodamas ginklą ar šaudmenis, naudodamasis PEPS patikrina, ar asmuo turi teisę įsigyti ginklų ar šaudmenų;

60.2. prieš parduodamas pusiau automatinius trumpuosius šaunamuosius ginklus, šaudančius centrinio skėlimo šoviniais, iš kurių be pakartotinio užtaisymo galima iššauti daugiau kaip 21 šovinį, jei dėtuvė, į kurią telpa daugiau kaip 20 šovinių, yra to šaunamojo ginklo dalis arba į jį yra įdėta nuimama dėtuvė, į kurią telpa daugiau kaip 20 šovinių, ar dėtuves šiems ginklams arba pusiau automatinius ilguosius šaunamuosius ginklus, šaudančius centrinio skėlimo šoviniais, iš kurių be pakartotinio užtaisymo galima iššauti daugiau kaip 11 šovinių, jei dėtuvė, į kurią telpa daugiau kaip 10 šovinių, yra to šaunamojo ginklo dalis arba į jį yra įdėta nuimama dėtuvė, į kurią telpa daugiau kaip 10 šovinių, ar dėtuves šiems ginklams, įsitikina, ar asmenys turi:

60.2.1. leidimą laikyti (nešiotis) ginklus, kuriame yra nurodyta, kad leidžiama įsigyti, laikyti ar nešiotis ginklus šaulio ar kario savanorio, ar kito aktyviojo rezervo kario tarnybai, ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą; arba

60.2.2. leidimą laikyti (nešiotis) ginklus, asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir sporto klubo pažymą, kurioje yra patvirtinta, kad:

60.2.2.1. asmuo yra sporto klubo narys ir bent 12 mėn. jame užsiiminėjo sportiniu šaudymu;

60.2.2.2. asmuo aktyviai treniruojasi rengdamasis šaudymo varžyboms arba dalyvauja šaudymo varžybose, kurias organizuoja oficialiai pripažinta šaudymo sporto organizacija arba tarptautiniu mastu įsteigta ir oficialiai pripažinta šaudymo sporto federacija;

60.2.2.3. taisyklių 60.2 punkte nurodytas ginklas yra būtinas šaudymo rungčiai, kurią yra pripažinusi tarptautiniu mastu įsteigta ir oficialiai pripažinta šaudymo sporto federacija (taisyklių 60.2 punktas netaikomas Ginklų fondui ir įmonėms, turinčioms Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduotą sutikimą ar licenciją gaminti, importuoti ar prekiauti ginklais);

60.3. sporto klubo pažymą, nurodytą taisyklių 60.2.2 punkte, saugo bendroje juridinio asmens realizuotų ginklų byloje (taisyklių 60.3 punktas netaikomas Ginklų fondui ir įmonėms, turinčioms Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduotą sutikimą ar licenciją gaminti, importuoti ar prekiauti ginklais).“

POLICIJOS GENERALINIO KOMISARO PAVADUOTOJAS,
ATLIEKANTIS POLICIJOS GENERALINIO KOMISARO FUNKCIJAS RIMANTAS BOBINAS


Kaip suprantu, norintiems karabino sportui(ar open pistoleto) teks pradėti nuo produkcijos pistoleto (12mėn aktyviai sportuoti) arba klijuoti lipdukus. Gerai kad neįrašytos nesąmonės apie minimalų varžybų skaičių.
Last edit: 28 Sep 2017 11:34 by šmėkla.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • Not Allowed: to create new topic.
  • Not Allowed: to reply.
  • Not Allowed: to edit your message.
Moderators: MKaz